Saturday, January 31, 2009

Et kært minde om en falsk oplysning fra 2002, der var "berigtiget" allerede i 1999:

Datoen den 19. november 1998, som fremgår af Psykolognævnets afgørelse, er ret afgørende, fordi Høje Tåstrup Kommunes Børn- og ungeudvalg på sit møde denne dag, ulovligt, vedtog en indstilling, som, ulovligt, var blevet udarbejdet af chefsocialrådgiver Margit NæsbyKan eventuelt sammenlignes med skrivelsen fra Vivi Myrung nedenfor (2. afsnit): http://quousque-tandem.blogspot.com/2008/05/skattekortet-af-24-november-1998.html

Dokumentet ovenfor (der, ligesom alle andre svar fra såvel Psykolog- som Patientklagenævn, er en "formandsafgørelse", kun "behandlet" af en fuldmægtig og sekretariatschefen) er selvsagt et udslag af den fordel, Høje Tåstrup Kommune hele tiden har haft ved at kunne sprede forskellige oplysninger til de forskellige eksterne myndigheder, jeg har forsøgt at inddrage.

Jeg er ret sikker på, at de eksterne myndigheder hele tiden har ønsket at fordreje såvel mine klager som kommunens svar i Socialforvaltningens favør, fordi man er gået ud fra, at Høje Tåstrup Kommune ikke ville påtage sig en så stor økonomisk byrde ved anbringelsen af to børn uden for hjemmet, hvis man ikke mente, det var bydende nødvendigt.

Tilsynsmyndighederne har ikke på noget tidspunkt fået opfattelsen af, at hele kunststykket for Høje Tåstrup Kommune gik ud på at få mine døtre "ekspederet" så hurtigt som muligt, fordi man så kunne slippe for de samlede udgifter, og, ved hjælp af de falske tilflytningsoplysninger i Sags- og advisregisteret, sende hele regningen til Stenløse Kommune/Frederiksborg Amt.

Det særeste for os er, at alle de falske oplysninger og dokumenter, Høje Tåstrup Kommune har spredt ud i et tyndt lag over hele vores forvaltningsapparat, er uden mulighed for berigtigelse, fordi kommunen hele tiden er sluppet godt fra at lyve over for såvel Datatilsynet som Politiet.

Og det er, vel at mærke, falske oplysninger vedrørende mine døtre, der, ligesom de falske oplysninger vedrørende mig fra 1983, kan og givetvis vil blive brugt imod mine børnebørn, hvis mine døtre skulle forsøge at bosætte sig i Danmark.

Der er ingen tvivl om, at justitsminister Frank Jensens tidlige erkendelse af, at justitsmord er dårlig reklame for Danmark og bør erstattes af forvaltningsmord, også i årtier fremover vil medføre personlige katastrofer for danskere i hobetal og solide udgifter for det danske samfund til overflødige behandlingsforanstaltninger for både voksne og børn.

(man kan, på linie med "folkepensionsbomben" under det sociale net i Danmark, udmærket tale om "socialforfalskningsbomben", når næste generation "med en negativ, socialforvaltningsarv" begynder at få børn )

Havde jeg dengang vidst, hvordan det danske myndighedsapparat ville kæmpe i årevis for, på bekostning af mine døtre, at redde nogle få, overgennemsnitligt korrupte lokalembedsmænd og -politikere i Høje Tåstrup kommune, havde jeg helt sikkert i sin tid smidt de to besøgende socialrådgivere ud over vores altan.

Så havde min familie i hvertfald været sikret en førsteklasses hjælp.

(...)

Iøvrigt er det også værd at bemærke, at alle de kommunale svindelnumre er udslag af den juridiske chef, Børge Bjerres opfattelse af, at de kommunale jurister ikke skal være for "advokatoriske", men i stedet, i samarbejde med deres kolleger, skal være parate til at "bøje reglerne". I vores tilfælde illustrerer Børge Bjerre til overmål, hvilke ødelæggende konsekvenser den holdning kan få for borgerne (og deres børn). Se evt. link: http://quousque-tandem.blogspot.com/2006/12/salt-i-sret-og-jord-i-hovedet.html