http://politiken.dk/indland/article507128.ece
Karen Jespersen har nu proklameret (se evt. link ovenfor), at hun vil bruge sommerferien på at lave en "Barnets Reform", som skal sikre, at børn med problemer får en ensartet og god hjælp i hele Danmark. Hun vil også præcisere nogle retningslinier, der skal angive "samfundets holdning" til, hvornår børns hjemlige forhold er uacceptable.
Det er såre godt, men som det allerede er tilfældet med forvaltningen af den bestående lovgivning på børn- og ungeområdet, er man fortsat afhængig af de enkelte kommuners egne indberetninger, og de vil givetvis også i fremtiden skrive præcis det, man fra tilsynsmyndighedernes side ønsker at høre.
I vores land har man efterhånden vænnet sig til, at både embedsmænd og politikere i bedste fald "taler udenom", i værste fald lyver, når de bliver præsenteret for påstande om ulovlige, eller bare mindre pæne, forhold i deres forvaltninger.
Der er absolut ingen grund til at tro, at den form for krænkelser af børns rettigheder vil ophøre, bare fordi man skriver et nyt lovsæt i Velfærdsministeriet.
Da Jan Skadhauge fra Høje Tåstrup Kommune i 2004 skrev til Socialministeriet, at "kommunen selvfølgelig vil overholde lovgivningen" , så var det langt fra en selvfølgelighed - det var faktisk proklameringen af den største, forvaltningsmæssige ændring i kommunens nyere historie.
Og han mente det selvfølgelig heller ikke, men han skulle jo skrive det for ikke at virke alt for tydelig i de trusler om lovbrud, han egentlig fremsatte direkte over for den daværende minister.
Man burde tage i betragtning, at hver eneste gang en lokal forvaltning lyver (eller de lokale jurister "opfatter sig selv som del af et team" med samme mål som deres mere korrupte kolleger), krænker de børnenes rettigheder.
Eller de voksnes. I Høje Tåstrup Kommune har man f.eks. i mere end 20 år haft en "socialsnyderbande", der, baseret på sammenligninger af borgernes oplysninger til de forskellige dele af forvaltningapparatet, fanger mennesker, som får for store ydelser til deres børn.
Denne "bande" indførte i sin tid udtrykkene "reelt", "ikke-reelt" bosiddende - og denne finurlighed har man så også fundet anvendelse for, når man skulle skyde udgifter vedrørende behandlingen af socialsager om børn over på andre kommuner og amter.
Man havde helt sikkert ikke, i tilfældet med vores børn, produceret en falsk socialsag, baseret på bestilte beskyldninger fra en god, gammel, skizofren socialdemokrat, hvis man ikke havde kunnet skubbe udgifterne over på vores tidligere hjemkommune/amt ved at notere en falsk tilflytningdato i Sags- og advisregisteret, parallelt til vores korrekte (og "reelle") tilflytningsdato i folkeregisteret.
Kommunens besparelse blev mulig, fordi man bare hævdede, at vi var "ikke-reelt bosiddende" i kommunen, da man startede sine nødvendige falsknerier af baggrundsdokumentationen om familien.
Og i den sammenhæng er det meget lidt betryggende, at vide, at Københavns Amt (Sygesikringen), der også havde en økonomisk interesse i svindelen, "bare retter sig efter kommunens oplysninger til Folkeregisteret".
Nedenfor finder du endnu en henvendelse til Egedal Kommune om aktindsigt i de dokumenter, som fik "Socialsnyderbanden" i Høje Tåstrup til at hævde (med AKBs hjælp), at vi var "ikke reelt bosiddende" i kommunen.
Det skal til Conni Olssons ros siges, at hun er den hidtil eneste - inklusive Datatilsynet, Indenrigsministeriet, Politiet m.fl. - som i sit oprindelige svar har så meget som tangeret sandheden i forløbet:
"Wien den 21. april 2008
Egedal Kommune
Rådhustorvet 2
DK - 3660 Stenløse
DANMARK
att. Rådgivningscenteret
ANMODNING OM AKTINDSIGT
Tak for Deres venlige svar af 17. marts 2008 på min anmodning om aktindsigt af 22. februar 2008.
Af centerchef Conni Olssons skrivelse til undertegnede af 28. juli 2006 (J.nr.: 08 04 54 - 0571) fremgår følgende:
"Stenløse Kommune kan oplyse, at formålet med at sikre udbetaling af Deres førtidspension var, at de som borger i Stenløse Kommune ikke skulle stå uden et forsørgelsersgrundlag i forbindelse med Deres flytning."
Denne "flytning" varede ifølge det oprindeligt oplyste fra 20. februar 1998 til 1. juni samme år.
Jeg skal anmode om at få aktindsigt i de dokumenter og oplysninger, som dannede baggrund for denne forklaring fra centerchefen.
med venlig hilsen
Jørn Meinertz"
Her er en række links til dokumenter og kommentarer i webloggen, som beskriver de andre dele af de store problemer, borgerne får, når lokalembedsmænd og -politikere lyver:
Conni Olssons pludselige, dybe, fortsatte tavshed (1):
http://quousque-tandem.blogspot.com/2008/03/der-er-intet-i-verden-s-stille-som-en.html
Conni Olssons pludselige, dybe, fortsatte tavshed (2):
http://quousque-tandem.blogspot.com/2008/03/det-er-tydeligvis-ikke-i-alle-kommuner.html
Socialsnyderbanden:
http://quousque-tandem.blogspot.com/2007/12/to-korte-bemrkninger.html
En kort oversigt over familiens situation:
http://quousque-tandem.blogspot.com/2006/10/crome-yellow-immortal-herostratos.html
Socialsnyderbandens selvforherligelse:
http://quousque-tandem.blogspot.com/2007/12/hvor-mange-penge-tjener-kommunerne-p-at.html
Tine Lund Nielsens mere end klodsede bortforklaring af Høje Tåstrup Kommunes datoforfalskninger. Er indtil videre accepteret af alle tilsynsmyndigheder:
http://quousque-tandem.blogspot.com/2007/01/find-fem-fejl-skrivelse-af-4-januar.html
Børge Bjerres visdomsord til juristerne på Københavns Universitet:
http://quousque-tandem.blogspot.com/2006/12/salt-i-sret-og-jord-i-hovedet.html
MST - initiativet.
Karen Jespersen har nu proklameret (se evt. link ovenfor), at hun vil bruge sommerferien på at lave en "Barnets Reform", som skal sikre, at børn med problemer får en ensartet og god hjælp i hele Danmark. Hun vil også præcisere nogle retningslinier, der skal angive "samfundets holdning" til, hvornår børns hjemlige forhold er uacceptable.
Det er såre godt, men som det allerede er tilfældet med forvaltningen af den bestående lovgivning på børn- og ungeområdet, er man fortsat afhængig af de enkelte kommuners egne indberetninger, og de vil givetvis også i fremtiden skrive præcis det, man fra tilsynsmyndighedernes side ønsker at høre.
I vores land har man efterhånden vænnet sig til, at både embedsmænd og politikere i bedste fald "taler udenom", i værste fald lyver, når de bliver præsenteret for påstande om ulovlige, eller bare mindre pæne, forhold i deres forvaltninger.
Der er absolut ingen grund til at tro, at den form for krænkelser af børns rettigheder vil ophøre, bare fordi man skriver et nyt lovsæt i Velfærdsministeriet.
Da Jan Skadhauge fra Høje Tåstrup Kommune i 2004 skrev til Socialministeriet, at "kommunen selvfølgelig vil overholde lovgivningen" , så var det langt fra en selvfølgelighed - det var faktisk proklameringen af den største, forvaltningsmæssige ændring i kommunens nyere historie.
Og han mente det selvfølgelig heller ikke, men han skulle jo skrive det for ikke at virke alt for tydelig i de trusler om lovbrud, han egentlig fremsatte direkte over for den daværende minister.
Man burde tage i betragtning, at hver eneste gang en lokal forvaltning lyver (eller de lokale jurister "opfatter sig selv som del af et team" med samme mål som deres mere korrupte kolleger), krænker de børnenes rettigheder.
Eller de voksnes. I Høje Tåstrup Kommune har man f.eks. i mere end 20 år haft en "socialsnyderbande", der, baseret på sammenligninger af borgernes oplysninger til de forskellige dele af forvaltningapparatet, fanger mennesker, som får for store ydelser til deres børn.
Denne "bande" indførte i sin tid udtrykkene "reelt", "ikke-reelt" bosiddende - og denne finurlighed har man så også fundet anvendelse for, når man skulle skyde udgifter vedrørende behandlingen af socialsager om børn over på andre kommuner og amter.
Man havde helt sikkert ikke, i tilfældet med vores børn, produceret en falsk socialsag, baseret på bestilte beskyldninger fra en god, gammel, skizofren socialdemokrat, hvis man ikke havde kunnet skubbe udgifterne over på vores tidligere hjemkommune/amt ved at notere en falsk tilflytningdato i Sags- og advisregisteret, parallelt til vores korrekte (og "reelle") tilflytningsdato i folkeregisteret.
Kommunens besparelse blev mulig, fordi man bare hævdede, at vi var "ikke-reelt bosiddende" i kommunen, da man startede sine nødvendige falsknerier af baggrundsdokumentationen om familien.
Og i den sammenhæng er det meget lidt betryggende, at vide, at Københavns Amt (Sygesikringen), der også havde en økonomisk interesse i svindelen, "bare retter sig efter kommunens oplysninger til Folkeregisteret".
Nedenfor finder du endnu en henvendelse til Egedal Kommune om aktindsigt i de dokumenter, som fik "Socialsnyderbanden" i Høje Tåstrup til at hævde (med AKBs hjælp), at vi var "ikke reelt bosiddende" i kommunen.
Det skal til Conni Olssons ros siges, at hun er den hidtil eneste - inklusive Datatilsynet, Indenrigsministeriet, Politiet m.fl. - som i sit oprindelige svar har så meget som tangeret sandheden i forløbet:
"Wien den 21. april 2008
Egedal Kommune
Rådhustorvet 2
DK - 3660 Stenløse
DANMARK
att. Rådgivningscenteret
ANMODNING OM AKTINDSIGT
Tak for Deres venlige svar af 17. marts 2008 på min anmodning om aktindsigt af 22. februar 2008.
Af centerchef Conni Olssons skrivelse til undertegnede af 28. juli 2006 (J.nr.: 08 04 54 - 0571) fremgår følgende:
"Stenløse Kommune kan oplyse, at formålet med at sikre udbetaling af Deres førtidspension var, at de som borger i Stenløse Kommune ikke skulle stå uden et forsørgelsersgrundlag i forbindelse med Deres flytning."
Denne "flytning" varede ifølge det oprindeligt oplyste fra 20. februar 1998 til 1. juni samme år.
Jeg skal anmode om at få aktindsigt i de dokumenter og oplysninger, som dannede baggrund for denne forklaring fra centerchefen.
med venlig hilsen
Jørn Meinertz"
Her er en række links til dokumenter og kommentarer i webloggen, som beskriver de andre dele af de store problemer, borgerne får, når lokalembedsmænd og -politikere lyver:
Conni Olssons pludselige, dybe, fortsatte tavshed (1):
http://quousque-tandem.blogspot.com/2008/03/der-er-intet-i-verden-s-stille-som-en.html
Conni Olssons pludselige, dybe, fortsatte tavshed (2):
http://quousque-tandem.blogspot.com/2008/03/det-er-tydeligvis-ikke-i-alle-kommuner.html
Socialsnyderbanden:
http://quousque-tandem.blogspot.com/2007/12/to-korte-bemrkninger.html
En kort oversigt over familiens situation:
http://quousque-tandem.blogspot.com/2006/10/crome-yellow-immortal-herostratos.html
Socialsnyderbandens selvforherligelse:
http://quousque-tandem.blogspot.com/2007/12/hvor-mange-penge-tjener-kommunerne-p-at.html
Tine Lund Nielsens mere end klodsede bortforklaring af Høje Tåstrup Kommunes datoforfalskninger. Er indtil videre accepteret af alle tilsynsmyndigheder:
http://quousque-tandem.blogspot.com/2007/01/find-fem-fejl-skrivelse-af-4-januar.html
Børge Bjerres visdomsord til juristerne på Københavns Universitet:
http://quousque-tandem.blogspot.com/2006/12/salt-i-sret-og-jord-i-hovedet.html
MST - initiativet.
Se link:
http://politiken.dk/politik/article510556.ece
Og præcis som i ideens hjemland, U.S.A., vil denne sociale importvare primært ramme farvede familier i Danmark, som ikke pænt går i kirke hver søndag.
Amerikanerne er så egentlig undskyldt, fordi man ikke der har et socialdemokratisk parti, som kunne protestere.
(...)
Og præcis som i ideens hjemland, U.S.A., vil denne sociale importvare primært ramme farvede familier i Danmark, som ikke pænt går i kirke hver søndag.
Amerikanerne er så egentlig undskyldt, fordi man ikke der har et socialdemokratisk parti, som kunne protestere.
(...)